BLOGGER BLOGGER TEGAR

Thursday, January 6, 2011

aduuuhh ! gigiku sakit !


     hai korang . tajuk entry ni agak sedih sikit la daripada entry entry aku sebelum ni . sedih ke ? HAHA . aku tengah menderita sebab kesakitan kegusian sekarang ini . HAHA . sudah berape hari aku menderita ni.. HUHU . dah puas aku mencari dalam internet cara cara , tips tips dan macam macam la untuk mengurangkan sakit gusi yang aku alami sekarang ni . HUHU . so , banyak juga la aku dapat dalam internet nie . so , sekarang ni aku nak kongsi dengan korang cara cara , tips tips untuk mengurangkan sakit gigi ni .

     Diantara cara cara , tips tips untuk mengurangkan sakit gigi ialah :


  • ambil beberapa bunga cengkih dan kunyah . selepas dikunyah , letakkan bunga cengkih tadi di gigi yang sakit . sakit gigi tu akan hilang sikit demi sikit .

  • amik separuh gelas air kosong dan campurkan sedikit garam . kumur mulut dengan air yang bercampur garam tadi tetapi AWAS ! jangan minum air tu pulak . nanti sia sia je kena darah tinggi . HUHU .

  • kunyahkan sedikit sireh dan dicampurkan dengan sedikit kapur . letakkan pada gigi yang sakit . 

  • kalau semua cara cara diatas tidak berkesan juga , makan je la ubat tahan sakit (ponstan) . tapi kalau diamalkan selalu akan menyebabkan sakit buah pinggang . 

gigi bongsu ( geraham ) nak keluar . sakit ooo !!






salah satu bentuk ubat tahan sakit ( ponstan )

No comments :

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family