BLOGGER BLOGGER TEGAR

Saturday, June 25, 2011

Tips Untuk Berbisnes | BIRUMUDA91

Assalamualaikum dan salam sejahtera


baiklah.. kali ni BM nak merepek pasal bisnes pulak.. BM nak kongsikan apa yang BM baca dalam majalah tadi.. hehe.. BM nak kongsikan mengenai tips untuk berbisnes.. tidak kiralah kamu membuat bisnes di facebook , blog mahupun jualan langsung.. sebelum BM melalut lebih lanjut lagi , jom baca tips tips dibawah..


                                                      1. Mesra
bisnes ni memerlukan kamu berurusan dengan ramai orang tidak kira secara maya mahupun secara berdepan.. amat penting sekali untuk kamu mesra dengan pelanggan untuk menyakinkan bahawa kamu menjalankan bisnes yang betul.. senyuman perlu sentiasa terukir di bibir kamu bagi menunjukkan kamu seorang yang mesra..



2. Jangan memandang rendah
jangan memandang rendah dengan penampilan pelanggan kita.. kadang kadang orang kaya juga berpenampilan biasa sahaja.. bukan semua orang kaya berpenampilan vogue.. tidak kira pelanggan kamu berpenampiulan macam mana pun , kamu harus melayannya selagi yang termampu.. jangan kerana dia berpakaian biasa kamu terlepas mengaut keuntungan..


3. Pelanggan sentiasa benar
dalam perniagaan kamu perlu meyakinkan mereka untuk membeli produk kamu tetapi bukan senang untuk kamu meyakinkanya.. jika pelanggan kamu tidak bersetuju dengan apa yang kamu kaakan , jangan mengeluarkan kata kata kesat tetapi gunakan kaedah diplomasi dimana gunakan dengan nada yang lembut dan tersusun..


4. Jangan menipu
ini adalah perkara yang amat penting dalam berbisnes.. jangan menjual produk yang tidak berkualiti dan memberi kesan buruk kepada pelanggan.. niarpun kamu berjaya meyakinkan pelanggan tersebut untuk membeli , namun kesannya di kemudian hari pasti ia akan menyusahkan bisnes kamu.. oleh itu, pastikan produk kamu benar benar baik sepertimana kamu sampaikan..


haaa.. diatas ini adalah veverafe tips tips yang voleh kamu ikut untuk berbisnes.. yang penting kamu perlu ikhlas dalam membuat sesuatu dan mendapatkan keredhaanNya.. tips tips diatas diambil dari majalah tetapi ayat tersebut telah diolah oleh penulis..



SHARING IS CARING

nak kereta proton inspira ? 


No comments :

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family