BLOGGER BLOGGER TEGAR

Friday, July 29, 2011

IPTA Terbit Drama

Assalamualaikum dan salam sejahtera


'UNIVERSITI UTARA MALAYSIA'


Jangan pandang sebelah mata kepada IPTA ini kerana walaupun berada di utara Semenanjung Malaysia , IPTA ini menerbitkan sebuah drama yang diberi tajuk 'Diari Kampus Biru'. IPTA ini sedikit sebanyak telah membantu dan menyumbang ke arah pembangunan industri perfileman tanah air.


Drama yang berjudul 'Diari Kampus Biru' ini merupakan terbitan Universiti Utara Malaysia(UUM) melalui Uniutama Management Holding Sdn Bhd , iaitu syarikat milik penuh UUM. Naib Cancelor UUM , Prof. Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak merupakan insan yang telah mengilhamkan drama ini yang mengisahkan tentang hubungan percintaan dua orang pelajar si sebuah universiti tanah air dan juga indonesia.


Drama ini bertujuan untuk memperkenalkan dan memperlihatkan kawasan sekitar UUM kepada orang ramai. Selain itu , drama ini juga bertujuan mempromosikan UUM , bukan sahaja di tanah air malah di negara jiran , Indonesia. Drama ini telah melibatkan perbelanjaan sebanyak RM100,000 dan melibatkan pelakon tanah air iaitu Wan Maimunah , Wan Nor Azlin , Tomok dan juga pelakon Indonesia , Fita Angela.



Sumber



Hak Milik Kekal,

2 comments :

My Name is Mar said...

Urrrmmmm~~
Sound interesting...
Can't wait to see the Drama...
Since UUM is popular on management,business and accounting course..
It's good to be different sometimes..

Most POPULAR Korean-Japan-Taiwan Movie/Drama (TOP 50)

nurpiska said...

macam best jek bunyinye..

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family