BLOGGER BLOGGER TEGAR

Tuesday, June 21, 2011

Tips Untuk Kempiskan Perut | BIRUMUDA91

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua .

hmm .. tips nak kempiskan perut ? apa susahkan ? kempiskan je la .. haha .. bukan tu maksud tajuk entri kali ni .. kempiskan perut maknanya dapatkan six packs laa .. hee .. BM nak kongsikan apa yang BM baca tadi dari aktiviti BM blogwalking tadi .. okey .. disini BM nak kongsikan beberapa tips nak kempiskan perut a.k.a dapatkan six packs ..

six packs menjadi idaman setiap lelaki untuk memilikinya


1. untuk dapatkan six packs aka kempiskan perut just perlu kualiti berbanding kuantiti .. tidak perlu buat beratus ratus dalam sehari .. buat sekadar 2 hingga 3 kali seminggu sudah memadai tetapi kualiti diutamakan .. jangan overtrain .. nanti otot akan cedera ..

2. pelbagaikan latihan otot perut aka a.b.s .. jangan buat sit up sahaja .. nanti otot yang dirangsang oleh sit up sahaja yang terbentuk .. buat dari sudut berbeza iaitu upper , mid , lower dan juga obliques ..

3. jangan biarkan otot lain yang bekerja .. contohnya ketika sit up , jangan biarkan leher yang bekerja tetapi work on otot abs .. bukan otot lain ..

cara sit up


4. cara pernafasan juga penting .. semasa exertion bagus kita hembuskan nafas ketika itu .. ini dapat mambuatkan otot contract dengan lebih baik lagi ..

5. latihan abs yang terbaik adalah latihan yang tidak akan menolong anda kempiskan perut selagi terdapat lemak diantara otot dan kulit ..

6. memiliki six packs yang cantik memerlukan pemakanan yang seimbang .. elakkan memakan makanan yang berminyak dan kurangkan pengambilan garam .. bayakkan minum air ..

7. latihan cardio atau sukan bagus untuk membakar lemak yang berlebihan .. diet akan lebih berkesan apabila diet yang seimbang dan bersukan digabungkan ..

piramid makanan yang seimbang


8. jika lemak anda sudah berkurangan tetapi tidak juga mendapat abs , kurangkan pengambilan sodium kerana ia menakung air badan .. tingkatkan ulangan ataupun beban semasa latihan ..


tu lah serba sedikit apa yang BM dapat kongsikan dengan readers semua .. harap harap sesiapa yang sedang berusaha mendapatkan six packs tu , dapat menggunakan apa yang dikongsi dalam blog ini ..


selamat mencuba !!

KLIK SINI untuk dapatkan Proton Inspira 



4 comments :

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

fyna ahmad said...

gud tips.
;)

Penyu said...

aku nak perut 8 pack. boleh x? hehe

# aku kurus sangat, takleh aa six pack.

AyiedZudin said...

nice tips !

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family