BLOGGER BLOGGER TEGAR

Tuesday, January 11, 2011

Kenapa ana rafalli menang?

Hmm..baru je dua hari  anugerah juara lagu ke 25 berlalu tetapi masih hangat lagi diperkatakan tidak kira di laman laman sosial seperti facebook , tweeter mahupun di dada dada akhbar akhbar tempatan. sepertimana yang semua sudah ketahui bahawa lagu ana raffali iaitu tolong ingatkan aku telah merangkul gelaran juara bagi tahun ini. lagu tolong ingatkan aku ini adalah ciptaan sepenuhnya oleh ana raffali sendiri.




ramai diantara kita diluar sana yang masih tertanya tanya kenapa ana raffali menang? kenapa bukan yuna yang menang? kenapa bukan faizal tahir yang menang? ini adalah keputusan juri juri profesional yang di ketuai oleh M.nasir. mungkin juri juri mempunyai alasan mereka tersendiri kenapa lagu ana raffali dipilih untuk menjadi juara pada tahun ini. diantara alasan alasannya ialah :

  • lagunya melepasi tahap dan diiktiraf sebagai pemenang pada tahun ini.
  • lagunya ada nilai nilai artistik
  • maksud lagu sampai kepada peminat
  • lagunya sangat indah
  • lagunya bersifat personal
  • mempunyai maksud yang mendalam
  • ringkas
  • mempunyai pembaharuan
  • dll..........

bagi sesiapa yang tidak lagi dapat menerima kemenangan ana raffali, terimalah ya !

                  Lirik : tolong ingatkan aku


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa ditebus hari

Chorus
Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Ulang Chorus

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku
Kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa 

8 comments :

dakwat hitam said...

tapi kenape......kenape......kenape....
owh,..still xleh nk time...
(dh pkse...xbuley gak)
minx maap la...

abdullah gazali said...

terima je la yang ana raffali sudah menang..
tak boleh nak tarik balik dah

dakwat hitam said...

tu la....
hope taun depn x mengecewakan lg....

MarianiLukman said...

ko minat anna raffali ye zali?? XD

abdullah gazali said...

dakwat hitam : hehe.. juri punya kuasa..
mariani : baru je minat..lagu dy besh..mksud mendalam...terbaik ah ajl 25...mmg ptot dy menang pon

Lyana Ariffin said...

hahaha.. but faizal tahir is the best....:) congrate to ana raffali..

abdullah gazali said...

haha..yelaaa..faizal tahir menang the best performance for hanyut that night...

..sutera qasih... said...

betul2..suka ana raffali...
hanyut xbest sgt..lagu selamat malam yg best

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family