BLOGGER BLOGGER TEGAR

Wednesday, January 5, 2011

masa nak , tak ada ! masa tak nak , ada plak !

     Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua blogger dan tak lupa juga kepada followers birumuda91 . mesti korang semua tertanya tanya asal tajuk entry aku kali  ni macam pelik je ? HUHU . aku pun tak tahu sebab apa aku tulis entry ni . sebenarnye aku dapat idea nak wat entry nie sebab benda nie terjadi pada aku petang tadi . so , aku buat lah entry nie . ingat tak lagi entry aku sebelum ni . alaaaa ... yang pasal cari ilham untuk tulis blog tu . kalu korang belum baca entry tu , klik la sini . KLIK SINI . HAA ... dah baca ? so , senangkan nak cari idea nak tulis blog . betul tak apa yang aku tulis dalam entry aku tu ? HAHA

     ceritanya macam ni . Tadi lepas saja balik dari ipoh , ayah aku suruh aku cari lilin . ak tak tahu ayah aku nak buat apa dengan lilin tu . so , aku pun carilah lilin tu di merata rata tempat dalam rumah aku ni . cari punya cari , masih tak jumpa lagi si lilin ni . mane la kau menyorok lilin oi .

     lepas beberapa minit aku mencari lilin tetapi tak ketemu juga . ahak . [ ayat apa aku pakai ni ] aku pun mencari khidmat ibundaku untuk turut serta mencari . kami pun mencari sekali lagi di dalam rumah . memang tak jumpa jumpa juga lilin ni . lantas ibundaku berkata : 

     " ish , kalu tak nak guna benda ni , punya lah senang nak nampak tapi kalau nak pakai je mesti susah sangat nak cari " 

     aku pun diam saja sambil meneruskan searching . selepas lima minit aku mencari , aku pun dah penat . lalu aku berkata :

     " mana la lilin ni menyorok . ke ada benda yang sorokkan ? " 

     HAHA . aku pun tak sangka aku cakap macam tu . HUHU . adakah benda yang kita tak nampak tu terlibat ? mungkinkah benda yang kita tak nampak tu yang sorokkan ? persoalannya sekarang sebab apa kalau kita nak sangat guna benda tu , susah sangat nak cari benda tu . mesti korang pun pernah berada dalam situasi ni kan . so , ape pendapat korang ? leave your opinion in my comment box .

2 comments :

Nur Ezzatul Aqmar Arbain said...

hahahahhahaha...
memg slalu cm 2 la zali..
ak pn kdg2 cm 2..
kalo kte cri 1 bnde 2 mse kelam kabot,memg xkn jmpeee..
kalo cri ng tenang,bru jmpeee..

ko nie,da cm entry seram lak ble kaitkan ngn BENDA 2..hoho..

Nur Syazana said...

sokong atul. haha. tp bab benda ghaib tuh, tak laa. takkan laa dia nak sorok2 kan benda tuh. haha

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family