BLOGGER BLOGGER TEGAR

Monday, June 13, 2011

JUVANA | KESIMPULAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera .

tadi BM layan cite juvana . alaaaaaaa . yang kat tb3 tu . eleeeeh . jangan wat tak tahu laa . BM tahu korang pun join sekaki kan tengok cite tu tadi kan . baik ngaku cepat . ngaku ngaku !!


BM nak tulis pasal teladan cite juvana tadi . nie ape yang BM dapat la kan .

1. jangan buat kerja haram . macam dalam juvana tadi . si along tu nak tolong keluarganya yang dalam kemiskinan dengan minta sedekah untuk anak yatim kalau tak silap dan si adiknya pulak minta duet derma untuk jogathan . bendanya bukan ada pon . saja je minta sedekah untuk kegunaan sendiri . memang la baik nak tolong keluarga tapi cari la duit halal . kan si along tu boleh cari kerja . nie tak . malas nak kerja la tu . nak cari kerja mudah je .



2. jadi la anak yang mendengar nasihat mak dan ayah . jadi anak soleh solehah ye anak anak ku . eh eh . BM ade anak ke nie ? masa bila pulak BM kawen . ish . anak buah ada la . haha . macam tadi . si budak tu tak nak dengar cakap mak dia untuk jadi baik . dah la meragut . dah kena tangkap lepas tu nasib baik mak dia ada . mak dia mempertahankan anaknya . mak mana yang tak sayangkan anak dia kan .



sebenarnya JUVANA ni banyak teladan dan nilai nilai baik yang diterapkan untuk golongan masa kini dan akan datang . cuma korang nampak dengan tak nampak je . haha .



1 comment :

NURUL AINI NORAZMAN said...

sedih tengok juvana episode hari ni,.
rupa2 nya ada yg buat sbb terpaksa,. nak bela emak,. ada yg mmg degil,..

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family