BLOGGER BLOGGER TEGAR

Friday, June 24, 2011

Segmen Simple : Sambung Cerita Ini .....

hai semua ...


klik header diatas kalau nak join


CERITA BERMULA



Pak Cak (singkatan bagi Pak kacak) memandu kereta Mersedit Ban pulang ke rumah. Pak Cak memandu dengan penuh keberhatian yang sangat tinggi.  Takut tercalar kereta mahal dan barunya. Pak Cak memandu dengan penuh fokus. Matanya sentiasa melihat ke depan.  Risau sangat. Kereta baru la katakan. Pak Cak terus memandu, memandu dan memandu. Radionya tidak dipasang sebab tak jimat bateri katanya. Air Cond pun tak dibuka. Di dalam kereta yang bertutup rapat tu, Pak Cak terus memandu.




Setibanya di hadapan rumahnya, Mak Tiful (singkatan untuk Mak Beautiful) berdiri megah di hadapan pintu. ...




Mak Tiful : "abggggggg !!!! abg pergi mana semalam ??!!! (dengan nada marah sampai nak terkeluar anak                                          tekak).. Penat taw syg tunggu semalam .. syg dah minum kacip fatimah taw semalam .. abg !!!!!!


Pak Cak : " awak nie kenapa ?!! saya baru balik ni ...... penat taw !! "


Mak Tiful : " saya tanya abg ni .. abg g mana semalam ??!! bukan susah pon nak jawab .. "


Pak Cak : "awak kata tak susah nak jawab ??!! .. bagi saya susah taw !! "

Mak Tiful : " apa yang susahnya ??!!!! jawab je la bang ni ..... "( sambil memaksa maksa )

Pak Cak : " apa awak tanya tadi ?? " (saja nak delaykan masa dengan buat lawak bodoh pi tanya balik)
Mak Tiful : " saya tanyaaaaaa ..... abg pergiiiiii maaannnaaaaa semmaaallllaaaammmmmmm ???!!!! " ( sambil pegang telinga Pak Cak  )

Pak Cak : " awakkkkk naaaakkkk taahhhuuuu keee ?????? " ( sambil jegil mata kat Mak Tiful )
Mak Tiful : " yeeeeellaaaaaa !!!! "

Pak Cak : " jangan nyesal yea saya bgtahu awak ni.... "

Mak Tiful : " bagitahu pun belum macam mana nak menyesal !! "


Pak Cak : " saya pergi siam semalam .. kawin lain !!!! "

Mak Tiful : " haaaaaaa !!!!! " ( pengsan )



THE END

7 comments :

SiBudakKurus said...

huhu..nice..kreatif..
jom join contest sy pula
http://kay-akam.blogspot.com/2011/06/contest-header-percuma-by-sbk.html

EiZaRaZiErYa said...

ahahhaa..lwak3....bW here dari blog nasz~ meh bace cite zie yg mengarut pulak~

http://teamoer.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

Bro ahmad said...

sian mak tipul tu hahahaXD

CITER SAYA LAX

http://www.trioseposen.com/2011/06/segmen-simple-sambung-cerita-ini.html

NasZ said...

thanx sudi join..

jom terjah dan baca entry geng2 yang join segmen ni gak..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : SAMBUNG CERITA INI ...

NasZ said...

thanx sudi join..

jom terjah dan baca entry geng2 yang join segmen ni gak..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : SAMBUNG CERITA INI ...

Norhisham Nordin said...

terus sakit jantung mak tiful...

cucu tun teja said...

Kalau aku jadi Mak Tiful tu, memang ku bako kereta Pak Cak tu ha, dengan Pak Cak tu sekali...pueh hati den...hehehehe

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family