BLOGGER BLOGGER TEGAR

Saturday, August 20, 2011

"dah habis la dik ! "



hai semua pembaca ! semua sihat ? semua puasa ? 


banyak sangat soalannya.. apecer puasa ke 20 hari nie ? mudah mudahan berjalan dengan lancar.. cuba korang lihat disekeliling korang.. nampakkan semua sedang bersiap sedia membuat persiapan raya seperti esok raya.. nampak tak ? kalau tak nampak orang disekeliling korang memang cool ! buat persiapan akhir akhir lettew... 


buat anak anak perantauan yang belajar diluar negeri mahupun negara , mereka juga sedang bersiap sedia untuk menyambut raya.. ada yang sedang menangis teresak esak sebab tak dapat balik ke kampung halaman kerana tiket habis mahupun takde bajet nak balik.. ye la kan.. bukannya murah tiket nak balik kampung halaman dari oversea sana tu.. tapi kalau belajar kat singapura nak balik rumah kat johor baru pun takde bajet , tu cari nahas namanya.. 


baiklah itu bukan cerita utama yang BM nak ceritakan disini.. sebenarnya BM baru balik dari medan gopeng nie.. tadi nak beli tiket balik ke kampus BM yang jauh dipelusuk dunia tu.. ini kali kedua BM pergi kesana dalam minggu nie.. nak tahu sebab apa ? sebab pertama kali pergi tu , medan gopeng blackout.. terpaksa la BM menuju ke rumah dalam keadaan menyumpah seranah medan gopeng tu.. time BM pergi tu jugak lah dia nak blackout pun.. server semua down.. so , takleh nak beli tiket...


dan itu juga bukan cerita utama.. cerita utamanya bermula disini.....


BM : mak , orang nak gi beli tiket nie .

Mak : yelaaa.. doa banyak banyak medan gopeng tu tak blackout dah !

BM : [BM pun baca doa bebanyak ! amin !!!] *tipu*

start moto terus merempit ke Medan Gopeng..


"mintak mintaklah tak blackout dah " bisik BM seorang diri..

 BM berjalan dengan penuh kerisauan menuju ke pusat kaunter..

"Alhamdulillah , ada pun lampu dah"  melompat lompat BM keriangan dalam kesesakan orang ramai tu..yea BM tipu !

BM masih meneruskan perjalanan lagi sehinggan tiba di kaunter tiket Transnasional dan BM mengambil tempat untuk berbaris.. dihadapan BM terdapat 2 orang yang sedang menunggu untuk membeli tiket.. mungkin mereka adalah student yang belajar di sini..


BM mencuri curi dengar perbualan orang dihadapan BM bersama dengan akak tiket tu... Alhamdulillah sekali lagi tiket orang depan BM tu ada.. akhirnya sampailah giliran BM..

"yea dik , nak tiket kemana?" tanya akak tu kepada BM...

"tiket ke alor star satu kak" jawab BM dengan penuh yakin..

"bila dik ?"

"4 haribulan sembilan tahun dua ribu sebelas kak ! " 

"sorry la dik ! habesh ! " 

d*mn !! belum sempat BM nak sumpah seranah tetiba......

"malam je ade dik..kul 8.. "

BM menjawab, "tibai je la kak , janji sampai sana"




Hak Milik Kekal,

2 comments :

miezah said...

hoho ..
sabar jela ..
miezah pun bli tiket yg last .. ^^

asamasin said...

hahaha...tuh la..len kli bli tket awl..apeponboleh.. :D

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family