BLOGGER BLOGGER TEGAR

Tuesday, June 14, 2011

Buffered Earning (BE) dari Nuffnang

assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca birumuda91.blogspot.com . terima kasih kerana meluangkan masa untuk singgah di blog BM nie . kali ni BM nak buat entri mengenai Nuffnang . ramai blogger diluar sana asyik bertanya macam mana nak dapatkan Buffered Earning (BE) . ada yang dah hampir setahun mendaftar dengan Nuffnang baru dapat BE dan ada juga yang baru daftar sebulan terus dapat BE .


hari tu BM memberanikan diri untuk bertanyakan kepada pihak Nufffnang sendiri macam mana nak dapatkan BE tersebut dari Nuffnang . keesokan harinya pihak Nuffnang telah membalas ticket yang diberikan oleh BM . Nuffnang balas pada keesokkan harinya kerana kalau tak silap BM , BM hantar ticket tu malam .

nie jawapan dari pihak Nuffnang yang telah diolah oleh BM sendiri sebab pihak Nuffnang balas dalam english .

pertama sekali korang perlu dipilih oleh pengiklan itu sendiri untuk mengiklankan diaorang punya iklan . terdapat beberapa faktor untuk anda dipilih oleh pengiklan iaitu pengiklan akan memilih blog yang mempunyai pembaca yang ditarget oleh mereka . selain itu , blogger juga perlu selalu mengemaskinikan blog survey di akaun Nuffnang masing masing kerana disini pengiklan akan melihat adakah blog korang blog yang boleh mengiklankan iklan mereka .

selalunya pengiklan akan ignore blog yang bloggernya tidak mengisi survey tersebut . kedudukan iklan juga memainkan peranan yang penting kerana pengiklan telah menghabiskan banyak duit untuk mereka cipta iklan mereka . skyscraper sepatutnya berada di tempat pertama sidebar anda manakala leaderboard adalah iklan yang pertama sekali dilihat oleh pengunjung apabila memasuki blog korang . untuk large rectangle pulak , tempatnya adalah di bawah post pertama anda .

disamping itu , status keahlian Nuffnang juga menjadi tonggak untuk anda dipilih sebagai penerima BE . ahli yang berstatus Gliterati paling banyak dipilih berbanding ahli yang berstatus ordinary member . ordinary member juga akan dipilih tetapi dalam kadar yang sedikit .

haaaa .nie la serba sedikit yang dapat BM translate kan kat korang semua . semua tips diatas adalah tips dari pihak Nuffnang sendiri okey . bukan BM sesaje nak reka .

SEMOGA BERJAYA !!!

10 comments :

Unknown said...

betol betol betol.
kalau update survey tu memang BE meningkat...=)

~Kirin Selama Perak~ said...

nice info.
:)

Ken Wooi said...

all about nuffnang :)

inna_risna said...

inna masih lg belum dpt BE dr en.nuffnang..sob3x!

al_hakim said...

dasyat BM.=)

Nizam Ijam said...

alhamdulillah... saya baru jer dapat BE semalam

Imddin Ahmad said...

Dah sebulan daftar dengan nuffnang ni.. Earning masih RM0.00

Penyu said...

aku tak pernah pikir pasal BE ni. hehe

Anonymous said...

aku jadi ordinary member saja....hu3...
iklan dalam entry tu susah skit tu...aku buat iklan statik je...

Che Sayzzuwan said...

insya allah akan dapat jgk nnt ea hehe

http://duniadalamjaket.blogspot.com/

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family