BLOGGER BLOGGER TEGAR

Saturday, June 18, 2011

Perkara Yang Tidak Disukai Lelaki | BIRUMUDA91


Hai semua . harap pembaca pembaca blog BM nie dalam keadaan sihat walafiat hendaknya . baiklah . kali ini BM nak menceritakan sedikit mengenai lelaki . kalau pembaca semua sudah baca tajuk entri ini mungkin pembaca semua sudah tahu kan . betul . BM nak tulis mengenai perkara perkara yang tidak disukai oleh seorang lelaki terhadap wanita yang dimilikinya .


seorang wanita diciptakan untuk seseorang lelaki . alaaa . macam dalam cerita Nora Elena laa . ada satu ayat tu tapi BM lupa sapa yang cakap . seorang lelaki yang baik , untuk wanita yang baik . semua setuju kan . okey okey . tanpa banyak bicara lagi , dibawah ini adalah perkara perkara yang seorang lelaki tak suka .



1. Emosional
     seorang wanita memang familiar dengan sikap wanita yang akan mengalirkan air mata jika hatinya terguris atau disakiti . tetapi wanita tidak boleh mengambil kesempatan diatas dengan menggunakan air mata sebagai senjata untuk melemahkan lelaki . kalau sesekali itu boleh la . kalau sudah selalu sangat tu , akan dikhuatiri lelaki akan meluat . tidak salah untuk menunjukkan emosi anda tetapi hendaklah terkawal .



2. Suka mengatur
     seorang lelaki tidak suka apabila hidupnya diatur . termasuklah cara pemakaian , bila anda boleh keluar , pukul berapa balik rumah , tidak boleh keluar seorang dan sebagainya .ini akan membuatkan lelaki rasa dikongkong dan akhirnya akan merasa rimas . 



3. Cemburu buta
     cemburu tanda sayang . yea betul . lelaki pun ada gak yang cemburu . tetapi kebanyakan wanita akan cemburu tetapi bukan cemburu tanda sayang tetapi cemburu tanda bengang . namun sikap cemburu seorang wanita yang terlampau akan membuat lelaki tersebut akan membuat perkara tersebut berulang kali .wanita kuat cemburu apatah lagi yang mempunyai lelaki yang dikategorikan sebagai kacak dan famous dikalangan kawan kawannya .kepada wanita sepeti ini , segeralah berubah kerana lelaki tidak akan tahan dengan sikap anda .



4. Ego
    ego . selalunya ego ini dikaitkan dengan lelaki . tetapi wanita pun boleh ego okey . dan buat pengetahuan seua , ego wanita ini lebih teruk lagi dari lelaki . kalau bergaduh tu kan , asyik asyik lelaki yang mengalah . sesekali tu wanita pun kena mengalah . kalau gaduh tu , mengaku la salah tu sekali sekala . ish , ni asyik laki je . kalau selalu lelaki kena mengalah , tak boleh gak .



okeylah . tu je nak bagitahu . kalau banyak kang tak terbaca kan . so , kepada wanita yang mempunyai sikap sikap diatas , sila sila lah berubah yea . kalau korang tak berubah nanti , lelaki tinggalkan baru tahu , baru terbeliak bijik mata korang nak berubah . 

SELAMAT BERUBAH !!
hahahahahaha . [gelak sopan]

1 comment :

TeAqArH said...

uish..yaka???
akui la..pmpn mmg 2emosional...da mmg ati pmpn mcm tu....lelaki meluat???bila meluat tu tnda dia da x syg la tu..mula la cari alasan...xleh trima...2.suka mengatur....laki pun suka jugak mengongkong2..lg2 lau awek dya pemes or chantek sgt..3.cemburu ni,asenye,2 2 pun cemburu,,,sapa habaq lelaki cemburu x trok??habaq sikit???4.ego lelaki lg hebat dr pmpn...pmpn ni.hati dya lembut...pujuk mcm tu ja da leh maafkn..tp laki,lebih ego dr kemahuan hati..pastu menyesal...

nmpk cm x puas hati kan..tp tulah dunia...sbnrnye,paling penting,kepercayaan dan kejujuran dlm sebuah perhubungan

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family