BLOGGER BLOGGER TEGAR

Saturday, June 11, 2011

TUTORIAL #1


assalamualaikum dan selamat sejahtera readers .

okey. harini BM nak buat entri tutorial . okey . tutorial BM untuk pertama kali nie adalah bagaimana nak letak notakaki dalam blog korang . senang je nak letak notakaki ni kalau tahu step step ni . benda ni akan jadi mudah kalau korang ingat . lagipun notakaki nie boleh ubah ubah .

okey . ikut step step ni okey .

step 1

pergi kat design > edit HTML > tick expand widget template .

step 2

lepas tu cari <data:post.body/> . kalau korang malas nak cari satu satu . kompom kompom malas kan . lagi lagi banyak sangat tulisannya . haha . senang je . tekan ctrl+f lepas tu paste nie <data:post.body/> dan tekan search atau enter je .


step 3 


kalau dah jumpa <data:post.body/> korang paste pulak yang nie lepas benda tu > <hr/><center><b>AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG</b></center><hr/> . ayat yang berwarna kuning tu korang boleh tukar la . suka hati korang la nak tulis apa . lepas dah siap tu korang preview dulu . kalau dah okey tekan save okey .


senang je kan .


SELAMAT MENCUBA !!


dah cuba ? jom tekan SINI

1 comment :

Awie Omar said...

MAAF KAWAN. BLOG "NOTA EKSTRAVAGANZA" DAH TUKAR NAMA KE "EKSTRAVAGANZA". URL PUN AKU
DAH TUKAR SEKALI. DAH TAK PAKAI LAGI YANG NI "www.notaekstravaganza.blogspot.com"
SEBAB SEKARANG AKU DAH PAKAI YANG NI "www.awieomar.blogspot.com". NAMA KORANG SEMUA MASIH
ADA DALAM SENARAI FOLLOWER BLOG AKU. MASALAHNYA KORANG DAH TAK DAPAT LAGI IKUT APA YANG
AKU UPDATE DALAM BLOG AKU NANTI. JADINYA NAK SETELKAN PROBLEM TU, HARAP KORANG SUDI LA
TEKAN FOLLOW BLOG AKU BALIK. SUDI SUDI LA TEKAN YE. TERIMA KASIH.

DARIPADA
AWIE OMAR - FOLLOWER BLOG ANDA

P/s: KALAU KORANG TAK PERNAH FOLLOW BLOG AKU SILA ABAIKAN MESEJ INI. TAPI DIALU ALU SANGAT LA FOLLOW HEHEHE TQ

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family