BLOGGER BLOGGER TEGAR

Friday, June 24, 2011

Pengodam Curi Maklumat iPad MEngaku Bersalah

Assalamualaikum dan salam sejahtera

di Washington , seorang lelaki yang berumur 26 tahun mengaku bersalah kerana mencuri maklumat iPad iaitu alamat emel dan maklumat peribadi milik 120 000 pelanggan iPad dari pengkalan data AT&T ..

lelaki tersebut berasal dari San Fracisco iaitu Daniel Spitler mengaku bersalah di mahkamah persekutuan newark  , New Jersey .. penggodam itu menyerah diri pihak berkuasa pada januari lalu mengaku bersalah terhadap tuduhan terbabit dalam konspirasi untuk mendapatkan kod laluan menghubungkan internet dan pengkalan syarikat terbabit ..



beliau juga dikena satu lagi tuduhan kerana memalsukan identiti untuk tujuan mencuri maklumat tersebut .. setiap tuduhan yang diterima penggodam itu berhadapan dengan 5 tahun penjara maksimum .. tarikh jatuhan hukuman ditetapkan pada 28 september depan .. 

pengodam komputer kini amat teruja sekali dalam masyarakat kini .. penggodam merosakkan individu dan juga pertubuhan semata mata untuk kepentingan mereka .. aktiviti penggodam adalah perbuatan yang serius , memusnahkan peribadi individu dan ia membawa kepada ancaman keselamatan negara .. 




SUMBER

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family