BLOGGER BLOGGER TEGAR

Saturday, August 6, 2011

kejadian di bulan ramadhan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca !


harap harap semuanya sihat sihat belaka buah melaka dan berpuasa melainkan anda telah didatangi oleh bulan purnama.. HAHA.. okey.. u-turn kepada tajuk entri kali ini.. kejadian di bulan ramadhan.. mesti semua pembaca ada kenangan masing masingkan dalam bulan puasa nie.. mesti ade punyalah walaupun sebosar zarah.. pulak dah !! 


malas lah nak memanjangkan cerita baik terus cerita apa yang BM nak cerita sebenarnya.. 


kejadian nie berlaku semalam dan juga pagi tadi.. memula BM nak ceritalah pasal semalam dulu kan.. kang kalau cerita yang semalam punya akhir akhir ada kata cerita dah baasi pulakkan.. kisahnya bermula macam ni.. semalam BM dah plan nak bakar ikan talapia yang ada dalam peti ais tu.. BM pon eksaited lah nak bakar ikan tu di belakang rumah.. 



kalau nak bakar ikan kena la guna bara api kan.. apa barang kalau bakar ikan atas dapur masak yang biasa tu.. takde kick orang cakap.. so , BM pun bakarlah tempurung yang melambak lambak bagai gunung everest dibelakang rumah tu.. sambil sambil nak tunggu tempurung tu jadi abu sesaja la BM pi duduk tepi api tu bajet tengah merasa duduk di tepi pantai yang indah sambil memanaskan badan dengan unggun api.. tibe tibe......


KEBABOOOMMM !!!



tempurung yang dibakar tadi meletup bagai bom dan apa lagi , BM melompat lompat macam monyet kena sula lari dari 'unggun api' tu.. muka hampir dipenuhi dengan bara api yang sedang membakar tertepek dimuka yang putih gebu ini.. 

aarrrgggghhhhhh
arrrgggghhhhhh

panas panas !!!


BM segera masuk kerumah dan mengambil colgate dan serta merta menyapunya ke seluruh muka.. waduuhh waduuhh.. selamatlah tak sampai kena masuk wad.. kalau tak , malam karang korang dengar la berita seorang blogger terbakar muka.. huhu..

Alhamdulillah muka BM tak ada apa apa.. 


cerita kedua

PAGI TADI BM TERLEPAS SAHUR !!





Hak Milik Kekal,

6 comments :

Faten @ MB said...

nasib baik selamat.. lain kali check safety dulu..

Freaky said...

ahahaha.. nasib baik x de apa apa buruk sangat berlaku..

one of the three said...

walamak, boom kebaboom lagi. NICE. :D

Anif Abdullah| AA said...

Adehh,berhati-hati la pasni..huhu

Syazwan Che Deraman said...

hahaha..
kau nie..
orang lain melecur sebab mercun.takkan kau nak masuk paper sebab melecur dek kerana tempurung.

naseb baik tak da pape.

selamat berpuasa.

ed shokolath said...

huish.. bahaya tu... silap2 ley rentung.. :)

MAIN SPONSOR

ASAL USUL KU

Blogger Perak - We Are Family